Credit Controller

32-40 pw / Almere / Credit Management

De huidige periode heeft een grote (financiële) impact op zakelijk Nederland. Binnen de zakelijke markt waarin wij vanuit MAIN Energie opereren is er dus behoefte aan maatwerk. Hierbij kan jij ons als nieuwe collega op de afdeling Credit Management gaan ondersteunen. Jij wordt gelukkig van het vinden van oplossingen en schuwt er niet voor om de telefoon op te pakken. Samen met jouw toekomstige collega’s zorg je er voor dat er betaalafspraken worden gemaakt en alle afspraken en mutaties goed worden verwerkt in Trust IT ons credit management systeem.

Onder leiding van de teamleider en samen met jouw drie nieuwe collega’s ga je als Credit Controller werken op ons kantoor in Almere of gedeeltelijk vanuit huis als je volledig ingewerkt bent. Jij zorgt er voor dat er individuele afspraken gemaakt worden, openstaande vorderingen geïnd gaan worden en je blijft hierover via de telefoon en per mail in contact met onze klanten. Elke situatie vraagt om een andere aanpak en vereist maatwerk, dus je weet snel te schakelen tussen verschillende klanten en situaties. Na een inwerktraject ga je aan de slag met het telefonisch incasseren en sta je onze klanten te woord binnen de zakelijke markt om samen met hen een maatwerkoplossing te vinden.

Wat ga je dan o.a. doen bij MAIN als Credit Controller?

  • Je maakt individuele betaalafspraken met klanten en gaat daarna eventueel aan de slag met aanmaningen en verdere procedures;
  • Onze klanten ga je te woord staan via de telefoon om met hen een oplossing te vinden voor de betalingsachterstand;
  • Daarnaast ga je incassodossiers beheren en draag je zorg voor de afwikkeling hiervan;
  • Zorgen voor de administratieve afhandeling door alles in Trust IT te noteren en samen met jouw collega’s tot de beste oplossing komen voor de klant.

Functievereisten

  • Enkele jaren (± 2 jaar) relevante werkervaring als debiteurenbeheerder of een soortgelijke functie met financiële raakvlakken;
  • Jij bent leergierig, servicegericht en telefonisch & communicatief vaardig;
  • Microsoft Word en Excel weet je goed in te zetten tijdens jouw werkzaamheden;
  • Je hebt kennis van creditmanagementpakketten zoals Trust IT;
  • Daarnaast ben je pragmatisch en heb je cijfermatig inzicht;
  • Je beheerst de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift;
  • Je bent voor minimaal 32 uur per week beschikbaar.

Arbeidsvoorwaarden

Wij  bieden een mooie en uitdagende functie als Credit Controller binnen een ambitieuze organisatie met korte lijnen en een informele werksfeer. Tussendoor is er ook genoeg ruimte voor ontspanning. Samen met Geertjan een rondje wandelen of met Peter een potje tafelvoetballen in onze game room? Het kan allemaal! Uiteraard ontvang je salaris en een mooi pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden als je bij ons werkt. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen en veel samen te werken met collega’s van andere afdelingen.

Als Credit Controller ontvang je bij MAIN:

  • Een aantrekkelijk pakket aan arbeidsvoorwaarden, waaronder – naast een vast salaris per maand natuurlijk – een premievrij pensioen, 24 vakantiedagen per jaar op basis van een fulltime dienstverband en een winstafhankelijke en afdelingsgerichte bedrijfsbonus;
  • Een volledig onboarding programma voor jou zodat je de energiewereld en MAIN leert kennen;
  • Personeelskorting op je elektriciteit- en gasrekening en reiskostenvergoeding.
  • Verder krijg je alle kansen om je verder te ontwikkelen; door te leren van en met collega’s, maar ook door het volgen van opleidingen en trainingen;
  • Flexibel in te delen werktijden in overleg met de Teamleider van de afdeling.

Over ons

MAIN Energie is al sinds 2003 de energiepartner van de zakelijke markt. Door onze persoonlijke benadering geven wij energie een gezicht en krijgen klanten hun eigen Accountmanager die samen met hen de energiebehoeftes en wensen doorneemt. Als energieleverancier bieden wij onze klanten een antwoord op allerlei vragen. Van energiebesparing tot wetgeving en van laadpaal tot zonnepaneel. Sinds 2017 zijn wij onderdeel van Audax Energía, een Spaanse beursgenoteerde energieleverancier met vestigingen in heel Europa.

Ons kantoor staat in Almere (Oplagestraat 1) en is met de auto uitstekend te bereiken vanuit bijvoorbeeld Amsterdam, Hilversum of Lelystad! Ook met het openbaar vervoer wij uitstekend te bereiken, want we hebben een bushalte vlakbij kantoor.

Solliciteren?

Blijf jij jezelf ook graag ontwikkelen en ben je liever een persoon dan een nummer in een organisatie? Dan is dit jouw nieuwe baan! Vul het sollicitatieformulier in en onze HR Business Partner Sanne Moese neemt zo snel mogelijk contact met je op. Indien je nog vragen hebt dan staan we je graag te woord. Je kunt mailen met onze recruitmentafdeling via recruitment@mainenergie.nl. Dit mailadres is niet bedoeld voor sollicitaties. Solliciteren kan via het sollicitatieformulier.

Menu